بوسترپمپ آبرسانی چیست؟

در ساختمان‌های مرتفع و با تعداد واحد‌های بالا فشار آب شهری به تنهایی نمی‌تواند تمام خانه‌ها را پشتیبانی کند. به همین علت به دستگاهی برای تقویت فشار و ثابت نگه داشتن آن نیاز پیدا می‌شود. بوسترپمپ آبرسانی دستگاهی است که این مشکل را به راحتی حل می‌کند. اما این دستگاه چیست؟ در چه جاهایی استفاده می‌شود؟ از چه اجزایی تشکیل شده است؟

در این پست پاسخ تمام این سوالات نمایان می‌شود.

بوستر پمپ آبرسانی چیست و چگونه کار می‌کند؟

بوستر پمپ آبرسانی دستگاهی است که با بهره گیری از چند قطعه و دستگاه کوچک تر، به تقویت و پایدار نگه داشتن فشار آب کمک بسزایی می‌کند. بوستر پمپ‌ها امروزه برای آسایش مردم و راحتی آنها، در تمام ساختمان‌های مسکونی به صورت اجباری باید نصب شوند. بوستر پمپ‌های آبرسان برای ساختمان‌‌‌های مسکونی، کارخانه جات صنعتی و مزارع بسیار مناسب بوده و مشکل کمبود فشار را کامل حل می‌کند.

شیوه کار بوستر پمپ آبرسان

بوستر‌ها شامل 2 یا چند پمپ عادی هستند. این دستگاه پمپ ها را به صورت موازی به کار گرفته و فشار آب را با استفاده از قدرت متشکل از همه پمپ‌ها فشار آب را تامین می‌کند. در این شیوه همیشه مقدار معینی از آب وارد سیستم آبرسانی ساختمان یا کارخانه می‌شود.

اجزای بوستر پمپ آبرسان

بوستر‌ها معمولا شامل چند قطعه و اجزای مکانیکی و الکتریکی است. این قطعات و اجزا عبارتند از:

· منبع تحت فشار

· الکتروپمپ

· شاسی اصل

· پرشر سوئیچ‌های حداقل و حداکثر فشار

·کلکتورهای مکش و دهش

·شیرآلات مربوطه 

منبع تحت فشار

این منبع به جلوگیری از تضعیف عملکرد الکتروپمپ و پمپ می‌پردازد. علاوه بر آن در ثابت نگه داشتن فشار جریان آب در داخل لوله‌ها نیز جزو وظایف مخزن تحت فشار است. منبع‌ها معمولا در قسمت خروجی بوستر پمپ‌ها و پمپ‌ها قرار می‌گیرند.

لرزه گیر

لرزه گیر ها در بیشتر موارد به جنس یک مهارکننده لاستیکی است. این لرزه گیر ها به دو صورت خروجی و ورودی می‌تواند در دستگاه نصب شود.

کنترلر بوستر پمپ

نقش این کنترلر، فرمان دهی به کل سیستم است. این صفحه کلید دیجیتال کلیه دستورات شروع و توقف را در بر دارد. فشار مشخص شده از پیش تعیین می‌شود.

قسمت کلکتور ورودی و خروجی

کلکتور های خروجی و ورودی در بوستر در دو جنس فولادی و گالوانیزه شده قرار دارد. در بوستر‌های آتش نشانی از خروجی و ورودی‌های درزدار استفاده می‌شود.

چرا باید از بوستر پمپ استفاده کنیم

استفاده از بوستر پمپ مزایاهای زیادی دارد.

·       بهینه شدن مصرف آب و برق

· افزایش فشار تمام ساختمان

· کم شدن استهلاک قطعات مانند الکتروپمپ

· کاهش هزینه‌های نگهداری

· افزایش ماندگاری پمپ و بوستر پمپ

قیمت بوستر پمپ آب

قیمت بوستر‌ها بستگی به اندازه و قدرت آنها دارد و بسته به قطعات و نوع الکتروپمپ متغیر است. برای انتخاب و نصب بهترین نوع بوستر به بودجه و نوع نیاز خود توجه کنید. قیمت هر بوستر را می‌توانید از شرکت سازنده استعلام بگیرید. فاکتورهای تاثیرگذار بر روی قیمت زیاد هستند. در بازار بوسترها به دو نوع تک فاز و سه فاز تولید وعرضه می‌شود.

نوع و جنس کاکتورها، کیفیت مونتاژ و نصب اجزا و سایر قطعات مصرفی، از جمله عوامل تأثیرگذار بر روی قیمت بوستر پمپ‌ها است.

نتیجه

بوستر پمپ آبرسان نه تنها مطلوب بودن فشار آب کل ساختمان را تضمین می‌کند بلکه در مصرف انرژی نیاز بسیار موثر است. شیوه کار این دستگاه بنا به مدل آن متفاوت است اما در کل از چند پمپ موازی برای آبرسانی به تمام طبقات به صورت موازی استفاده می‌کند. در هنگام خرید دستگاه نیاز شما از مهم ترین فاکتورهای تصمیم گیری است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد