بوستر پمپ آتش نشانی

پمپ آتش نشانی44.jpg

یکی از تجهیزاتی که جهت اطفای حریق در ساختمانها مورد استفاده قرار می گیرد، بوستر پمپ آتش نشانی است. از این پمپ ها در مکانهای تفریحی و ورزشی، مناطق مسکونی، ادارات، پارکینگها و ... استفاده می شود. اگر در لغت بخواهیم بوستر را ترجمه کنیم، واژه تقویت کننده گزینه مناسبی برای آن است. وظیفه بوسترهای پمپ این است که فشار آب را برای اطفای حریق تامین کند.

بوستر پمپ آتش نشانی در واقع مجموعه ای از الکتروپمپ ها هستند که به شکل موازی بهمدیگر وصل میشوند. این الکتروپمپ ها به وسیله یک پنل فرمان هوشمند کنترل میشوند. وظیفه بوستر پمپ این است که شدت فشار آب مصرفی را ثابت نگه داشته و در نهایت نوسان حاصل از آن را از بین ببرد.

اصول کار بوستر پمپ آتش نشانی

تمامی پمپ هایی که نقش اطفای حریق را دارند، دارای یک موتور دیزلی، الکترونیکی بوده که به وسیله آن شروع به کار می کنند. این بوستر پمپها منبع ایجاد آب نیستند. در واقع بوستر پمپ با تبدیل انرژی مکانیکی به هیدرولیکی که مربوط به یک منبع آب است، فشار لازمه برای خاموش کردن آتش را به وجود می آورد. بطور کلی اساس کار بوستر پمپ آتش نشانی در سه مورد خلاصه میشود:

·         بوستر پمپ آتش نشانی میتواند فشاری معادل 120 الی 140 درصد را در وضعیت جریان صفر به وجود بیاورد.

·         بالاترین نرخ جریانی که از یک بوستر پمپ میتوان انتظار داشت، 150 درصد جریان نامی در نرخ فشاری به میزان 65 درصد فشار نامی میباشد.

·         نقطه نامی بوستر پمپ قادر است فشاری به اندازه 100 درصد فشار را ایجاد نماید.

انواع بوستر پمپ آتش نشانی

پمپ آتش نشانی.jpg

بوستر پمپ آتش نشانی به دو دسته ساده و دارای الکتروپمپ پیشرو تقسیم میشود. مدل ساده آن چند الکتروپمپ اصلی دارد و نوع دیگر آن شامل یک الکتروپمپ پیشرو و چند الکتروپمپ اصلی است.

قیمت بوستر پمپ آتش نشانی

 قیمت بوستر پمپ آتش نشانی با توجه به نوع دسته بندی و عوامل دیگر تعیین میشود. کیفیت شیرآلات، پنل برق، کیفیت مونتاژ پمپ، برند و توان الکتروپمپها، کارکرد بوستر پمپ و ... از مواردی است که در هنگام انتخاب بوستر باید به آن توجه داشت. در نظر بگیرید که تممی موارد ذکر شده در تعیین قیمت بوستر پمپ موثر است.

نکات مهم استفاده از بوستر پمپ

بوستر پمپ آتش نشانی جزء تجهیزاتی محسوب می شود که به طور دائم مورد استفاده قرار نمی گیرد. به همین دلیل احتمال قفل کردن پمپ ها وجود دارد. به همین دلیل به جهت پیشگیری از وقوع مشکل، مدار فرمان استارت پمپ ها را در محدوده زمانی خاصی که می تواند هر 15 روز یکبار به مدت 15 ثانیه باشد، تعیین می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد